19 mei 2014 - Reisverslag uit Fizi, Congo, Democratische Republiek v van Daniëla Groot - WaarBenJij.nu 19 mei 2014 - Reisverslag uit Fizi, Congo, Democratische Republiek v van Daniëla Groot - WaarBenJij.nu

19 mei 2014

Door: Daniela

Blijf op de hoogte en volg Daniëla

19 Mei 2014 | Congo, Democratische Republiek v, Fizi

Vandaag is onze laatste dag in Congo.
We moesten met ons team een ochtend gymnastiek dans bedenken.
Daar had ik eerst dus echt geen zin in! Ik had slecht geslapen vannacht omdat ik steeds terug dacht aan de tijd dat ik in de gevangenis was. Wat een spijt heb ik (gehad) dat ik dat oude mevrouwtje beroofd en mishandeld heb!
Maargoed. Uiteidelijk hebben we de beste ochtend gymnastiek dans neergezet en kregen we 5000 euro!! :)
Daarna werden alle teams door elkaar gehaald en moesten we iets over onszelf vertellen. Dat begon met 'als je me echt kent dan zou je weten dat...'
Bij mij in de groep zat ook een islamitisch lesbisch meisje. Ze vertelde dat haar ouders niet weten dat ze lesbisch is en dat ze dat heel moeilijk vind om dat te vertellen. Ik had er nog nooit bij stil gestaan dat iemand het lastig zou kunnen vinden dat ze lesbisch is. Ik dacht meer dat dat een keuze is ofzo...
Ook ik moest mijn verhaal vertellen. Dat vond ik heel lastig. Ik praat nooit over dingen die persoonlijk zijn. Omdat de anderen in mijn groepje ook hele persoonlijke dingen verteld hebben vond ik het iets makkelijker.
Tijdens mijn verhaal, dat ik een oud vrouwtje mishandeld en bestolen heb, waardoor ik in de gevangenis kwam, zei een jongen dat hij het stom van me vind dat ik dat gedaan heb. Ik voelde me toen echt niet begrepen. want ik heb er ook heel erg spijt van. Gelukkig namen de anderen het voor me op, dat vond ik fijn. Ik heb ook uit gelegd dat ik er spijt van heb en het ook stom van mezelf vind.
Daarna kwamen alle teams weer bij elkaar. Toen vertelde Jet dat de tussenstand weg gaat. Die telt dus niet. Dat vond ik echt een naaistreek! Want daar hebben we ons juist zo voor ingezet.
Maar toen ze vertelde dat we allemaal 50.000 euro krijgen om iets moois van de toekomst te maken, was ik weer helemaal blij!
Wauw, 50.000 euro! Dat is echt knetter veel! :)
Mijn dag is weer helemaal goed.

Ik vind het jammer dat de reis er weer op zit.
Ik ga de groep ook best missen, denk ik. We hebben elkaar zo goed leren kennen. En mensen hebben mij goed leren kennen, wat niet vaak gebeurd.
Een ding is zeker: ik heb er geen spijt van gehad dat ik mee ben gegaan!

Tags: p1c, a2,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Congo, Democratische Republiek v, Fizi

Daniëla

Genieten van het leven!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3328

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 31 December 2014

Verleg je grenzen

Landen bezocht: